A Kormány a Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény (a továbbiakban: Tv.) 15. § (3) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a civil jelöltállítási rendszer működéséről, az Alapprogram kezelésének és felhasználásának szabályairól, az Alapprogram kezelőjének kijelöléséről, továbbá az ellenőrzés és beszámolás rendjéről az alábbi rendeletet alkotja. 1. § (1) A civil jelöltállítási rendszerben való részvétel bejelentkezés (a továbbiakban: bejelentkezés) alapján történik. A bejelentkezéshez a civil szervezeteknek be kell nyújtaniuk a hatályos létesítő okiratuknak, valamint a nyilvántartásba vételükről rendelkező jogerős bírósági végzésüknek a másolatát. A fenti iratokat egyszerű másolatban kell benyújtani, a szervezet képviselőjének arra irányuló nyilatkozatával (rávezetett záradékával) együtt, hogy a másolati iratok az eredetivel mindenben megegyeznek. A bejelentkezéshez be kell nyújtani továbbá a civil szervezet székhelye szerinti megyei (fővárosi) bíróság által a szervezet hatályos adatairól kiállított, 30 napnál nem régebbi kivonatot, és az e rendelet melléklete szerinti nyilatkozatot (a továbbiakban: nyilatkozat) is. (2) Az (1) bekezdésben meghatározott dokumentumokat a Kormány e feladattal megbízott tagja (a továbbiakban: miniszter) felhívásában megjelölt címre postai úton kell eljuttatni. A felhívásban megjelölt határidő utolsó napján postára adott küldemény határidőben érkezettnek minősül. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. 2. § (1) A bejelentkezésekkel kapcsolatos eljárást az Alapprogram Miniszteri Titkársága (a továbbiakban: Titkárság) folytatja le. (2) A Titkárság az 1. §-ban foglalt feltételeknek megfelelő módon bejelentkezett civil szervezetek részére a bejelentkezésről igazolást ad ki, egyben írásban értesítést ad az elektori gyűlés helyéről és időpontjáról. A Titkárság az igazolást és az értesítést a civil szervezet nyilatkozatában székhelyként megjelölt címre postai úton juttatja el. Az 1. §-ban foglalt feltételeknek megfelelő módon bejelentkezett civil szervezetek nyilatkozatait a miniszter az Alapprogram internetes honlapján, a nyilatkozatokban megjelölt szakmai területek, illetve régiók szerinti bontásban közzé teszi. (3) Amennyiben a civil szervezet bejelentkezése az 1. §-ban foglalt feltételeknek nem felel meg, a Titkárság a civil szervezetet - a hiánypótlásra történő felhívás kézhezvételétől számított 5 napos határidő kitűzésével, a hiányok megjelölése mellett - hiánypótlásra hívja fel. Amennyiben a civil szervezet bejelentkezése hiánypótlást követően az 1. §-ban foglalt feltételeknek megfelel, a Titkárság a bejelentkezésről igazolást ad ki, egyben írásban értesítést ad az elektori gyűlés helyéről és időpontjáról. A Titkárság az igazolást és az értesítést a civil szervezet nyilatkozatában székhelyként megjelölt címre postai úton juttatja el. A hiánypótlás késedelmes vagy hiányos teljesítése esetén, továbbá, ha a bejelentkezés arra nem jogosulttól származik, a Titkárság a civil szervezet bejelentkezését elutasítja, s arról a bejelentkezőt írásban értesíti. A Titkárság az értesítést a civil szervezet nyilatkozatában székhelyként megjelölt címre postai úton juttatja el. (4) Az elutasítással szemben a civil szervezet a miniszternél az értesítés kézhezvételétől számított 5 napon belül kifogással élhet. A kifogáshoz csatolni kell a hiánypótlási felhívásban megjelölt tartalmú iratokat. A miniszter a kifogás tárgyában 8 napon belül dönt, és a felülvizsgálat eredményének megfelelően a bejelentkezésről kiadja az igazolást, vagy a bejelentkezést elutasítja. A miniszter elutasító döntése ellen további jogorvoslatnak helye nincs. Az elutasított bejelentkezés iránti kérelemmel érintett civil szervezetek nyilatkozatait a miniszter az Alapprogram internetes honlapján közzé teszi. (5) A civil szervezet nyilatkozatában megjelölt működési területtel, vagy országos, illetve regionális hatókörrel kapcsolatosan az Alapprogram internetes honlapján történő közzétételtől számított 3 napon belül bármely civil szervezet bírósági nyilvántartás szerinti képviselője kifogással élhet. A miniszter a kifogásról értesíti az érintett civil szervezetet, amelynek bírósági nyilvántartás szerinti képviselője a kifogás tartalmával kapcsolatban 3 napon belül nyilatkozatot tehet. (6) A miniszter az (5) bekezdés szerinti kifogás tárgyában, a rendelkezésre álló iratok alapján 8 napon belül dönt, és a felülvizsgálat eredményének megfelelően a kifogást elutasítja, vagy annak helyt ad és a civil szervezet nyilatkozatát törli az Alapprogram internetes honlapján közzétett, igazolt bejelentkezések közül. A miniszter a döntését az érintettekkel írásban közli. A miniszter e döntése ellen további jogorvoslatnak helye nincs. A miniszter a kifogást és a kifogás tárgyában hozott döntését az Alapprogram internetes honlapján közzé teszi. 3. § (1) A Tanács és a Kollégiumok civil jelöltállítási rendszeren keresztül megválasztandó tagjait és póttagjait az országos és a regionális elektori gyűléseken kell megválasztani. (2) Az elektori gyűlések helyére, időpontjára és a mandátumvizsgálat módjára vonatkozó hirdetményt a miniszter legalább két országos napilapban, a civil szakmai sajtóban, valamint az Alapprogram internetes honlapján közzé teszi. Az országos elektori gyűléseket a miniszter Budapestre, a regionális elektori gyűléseket pedig egy, a régióban lévő megyei jogú városba - a közép-magyarországi régióban Budapestre - hívja össze. (3) Az elektori gyűlések ügyrendjét a miniszter határozza meg, és az Alapprogram internetes honlapján az elektori gyűléseket megelőzően legalább 15 nappal közzé teszi azt. Az elektori gyűléseket a miniszter által megbízott személy vezeti. 4. § (1) Az elektori gyűlésen elektorként a bejelentkezett civil szervezet nyilatkozatában elektorként megjelölt személy vehet részt. Minden civil szervezet csak a nyilatkozatában megjelölt, működésével érintett szakmai terület, vagy régió elektori gyűlésére küldhet szavazati joggal rendelkező elektort. (2) Az elektorok mandátuma a következő Tanács megválasztására összehívott elektori gyűlések összehívását megelőző napig tart. Ezen időtartam alatt az elektori gyűlések a megüresedett tanácsi és kollégiumi helyek, vagy a Tv. 5. § (2) bekezdése szerint újonnan létrehozott kollégiumi helyek betöltése érdekében többször is összehívhatóak. (3) Az elektor mandátuma a mandátumáról történő lemondással, vagy az elektor halálával szűnik meg. Az elektor a mandátumáról a miniszterhez benyújtott írásbeli nyilatkozattal mondhat le. Az ily módon megüresedett elektori hely betöltésére a civil szervezetnek a miniszterhez intézett írásbeli nyilatkozattal van lehetősége. 5. § (1) Ha a civil jelöltállítási rendszerben megválasztott tanácsi vagy kollégiumi tag megbízatása a Tv. 8. § (1) b)-f) pontjaiban meghatározott okból megszűnik, helyébe a póttag lép. (2) A póttagokat az egyes országos és regionális elektori gyűlések az általuk megválasztott tagok mellé választják meg ugyanabban az eljárásban, mint a tanácsi, illetve a kollégiumi tagokat. Póttag a tag utáni legtöbb szavazatot elnyert személy. (3) Póttag hiányában a hiányzó tanácsi, illetve kollégiumi tagok megválasztására elektori gyűlést kell összehívni a Tv-ben, valamint e rendeletben meghatározott szabályok szerint. 6. § (1) A pályázati felhívásokat, valamint az egységes támogatási elvek alapján igényelhető támogatásokról szóló tájékoztatást a pályázati dokumentáció benyújtásának, illetve a támogatás igénylésének a határideje előtt legalább 30 nappal közzé kell tenni a Tv. 9. § (3) bekezdésében meghatározott módon. (2) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell legalább a pályázat célját, a támogatásban részesítés feltételeit, az odaítélhető támogatás összegére vagy kereteire vonatkozó rendelkezést, a támogatás felhasználásának és a beszámolás rendjének alapvető szabályait, a pályázati dokumentáció benyújtásának határidejét, helyét és módját, az elbírálás rendjét, határidejét és az eredményről történő értesítés módját. (3) Az Alapprogramból nyújtott támogatások kedvezményezettjeinek neve, a támogatás típusa, célja, valamint a támogatási összeg az Alapprogram internetes honlapján közzétételre kerül. 7. § (1) A benyújtott pályázati dokumentációnak tartalmaznia kell: a) a pályázó nevét, székhelyét, adószámát, bírósági nyilvántartásba vételi sorszámát és a végzés számát, valamint közhasznú jogállás esetén az erről rendelkező végzés számát; b) a pályázó számlavezető pénzintézetének megnevezését és a pályázó számlaszámának megjelölését, ahová a támogatás összege átutalható; c) az igényelt támogatás célját, a támogatás felhasználásának tervezett módját és az igényelt támogatási összeget; d) a támogatás felhasználására vonatkozó bevételi és költségkalkulációt, megjelölve a pályázati cél megvalósításához rendelkezésre álló saját és egyéb forrás összegét; e) a pályázati cél megvalósításához szükséges és már rendelkezésre álló szerződések, nyilatkozatok, valamint jogerős hatósági engedélyek és hatósági nyilvántartásba bejegyző jogerős határozatok másolatát; f) a pályázati cél megvalósításának kezdő és befejező időpontját; g) működési támogatás esetén a (megelőző évről szóló) közhasznúsági jelentést, illetve ennek hiányában azzal azonos adattartalmú dokumentációt; h) a civil szervezet képviselője által tett nyilatkozatot, hogy a szervezettel szemben a Tv. 3. § (3)-(4) bekezdéseiben, valamint az e rendelet 8. § (3) bekezdésében meghatározott, az Alapprogram támogatásának igénybevételét kizáró okok nem állnak fenn; i) a Kollégiumok által a pályázati felhívásban előírt esetleges egyéb adatokat és információkat. (2) Az Alapprogramhoz benyújtott pályázati dokumentációban vagy egységes elvek alapján igényelhető támogatás iránti kérelemben foglalt adatok kezeléséhez, és az Alapprogram internetes honlapján történő közzétételéhez történő írásbeli hozzájárulást a pályázati dokumentációnak tartalmaznia kell. (3) Az Alapprogramhoz benyújtott első pályázati dokumentációhoz vagy az egységes elvek alapján nyújtott támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a civil szervezet létesítő okiratának, bírósági nyilvántartásba vételét elrendelő jogerős bírósági végzésének, valamint - ha a szervezet rendelkezik ilyennel - a közhasznúsági nyilvántartásba vételét elrendelő jogerős bírósági végzésének a másolatát. Az iratokat egyszerű másolatban kell benyújtani, a szervezet képviselőjének arra irányuló nyilatkozatával (rávezetett záradékával) együtt, hogy a másolati iratok az eredetivel mindenben megegyeznek. Az Alapprogramhoz benyújtott első pályázati dokumentációhoz, vagy az egységes elvek alapján nyújtott támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell továbbá a civil szervezet képviselője aláírási címpéldányának eredeti példányát, vagy banki aláírási kartonjának a bank által hitelesített másolatát is. A második és további pályázati dokumentációknak vagy az egységes elvek alapján nyújtott támogatás iránti kérelmeknek a fenti iratokat csak abban az esetben kell tartalmazniuk, amennyiben azok adattartalmában változás történt. Minden benyújtott pályázati dokumentációhoz vagy az egységes elvek alapján nyújtott támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell a civil szervezet székhelye szerinti megyei (fővárosi) bíróság által a szervezet hatályos adatairól kiállított 30 napnál nem régebbi kivonatot. 8. § (1) A pályázati kiírásnak nem megfelelő pályázati dokumentációk érvénytelenek. Az érvénytelenségről a pályázatok elbírálását követően az Alapprogram kezelő szerve a pályázót az érvénytelenség okának megjelölésével írásban értesíti. (2) A Kollégiumok nem jogosultak támogatást nyújtani olyan pályázati dokumentáció alapján, amelynek megvalósítása, illetve a megvalósítás módja vagy eredménye a) bűncselekménynek vagy bűncselekmény elkövetésére való felhívásnak minősül; b) alapvető emberi vagy alkotmányos jogokat sért; c) a nemzet, a nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbségek, valamint más nemzetek méltóságának és a társadalom más alapvető érdekeinek sérelmével jár, így különösen a közrendbe, a közerkölcsbe, a család és a kiskorúak védelmének követelményébe ütközik. (3) Nem részesülhet támogatásban az a civil szervezet, amely a) a civil jelöltállítási rendszerben megtévesztő vagy valótlan adatot szolgáltatott; b) az Alapprogramhoz benyújtott korábbi pályázati dokumentációjában megtévesztő vagy valótlan adatot szolgáltatott; c) a korábban az Alapprogramtól kapott támogatást a vonatkozó támogatási szerződésben megjelölt céltól részben vagy egészében eltérően használta fel; d) a korábbi szerződésben foglalt feltételeket megszegte, vagy az Alapprogrammal szemben fennálló szerződéses kötelezettségét határidőn belül nem teljesítette; e) lejárt esedékességű köztartozása áll fenn. (4) A (3) bekezdés a) - d) pontjai szerinti okok az adatszolgáltatás napjától, a szerződésellenes felhasználás napjától, illetőleg az elmulasztott határidőt követő hiánypótlástól számított két évig támogatási akadályt jelentenek. A köztartozás megfizetésének igazolása a (3) bekezdés e) pontjában foglalt támogatási akadályt megszünteti. (5) A (3) bekezdésben meghatározott kizáró feltételek fennállását a Kollégium állapítja meg. A kizárással érintett civil szervezetekről az Alapprogram kezelő szerve nyilvántartást vezet. 9. § (1) A Kollégium támogatási döntése alapján az Alapprogram kezelő szerve a miniszter nevében a pályázóval támogatási szerződést köt. (2) A támogatási szerződésnek minden esetben tartalmaznia kell: a) a támogatás konkrét célját; b) a támogatás folyósításának feltételeit és ütemezését; c) a támogatás felhasználásának és elszámolásának határidejét, módját; d) a kedvezményezett nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a támogatás felhasználása során érvényesíti a vonatkozó számviteli, adóügyi és társadalombiztosítási jogszabályok előírásait; e) a kedvezményezett nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy a támogatás felhasználása során a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. törvény rendelkezéseire figyelemmel jár el; f) a kedvezményezett nyilatkozatát a támogatás felhasználásával kapcsolatos beszámolási kötelezettség tudomásulvételéről; g) a kedvezményezett nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy hozzájárul a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, az Állami Számvevőszék, a külön jogszabály által ellenőrzésre feljogosított egyéb szervezetek, valamint a Miniszterelnöki Hivatal által ellenőrzéssel megbízott személyek és szervezetek általi ellenőrzéséhez; h) a szerződésszegés eseteit és szankcióit; i) a szerződéstől való elállásra vonatkozó rendelkezéseket. (3) A támogatási szerződéshez mellékletként csatolni kell: a) a támogatás felhasználására vonatkozó költségvetési tervet; b) a kedvezményezett nyilatkozatát arról, hogy nincs lejárt esedékességű köztartozása; c) a kedvezményezett nyilatkozatát arról, hogy nem áll csőd vagy felszámolási eljárás alatt, illetve az ügyészség a bírósági nyilvántartásból való törlését nem kezdeményezte; d) a kedvezményezett nyilatkozatát arról, hogy a támogatásból vásárolt termékek, az igénybevett szolgáltatások általános forgalmi adójának visszaigénylésére jogosult-e, és él-e az adólevonási joggal; e) a kedvezményezettnek a számlavezető pénzintézete által is ellenjegyzett hozzájáruló nyilatkozatát, hogy amennyiben a támogató - a támogatási szerződésben rögzítettek szerint - él az elállási jogával, vagy a visszafizetési kötelezettség alá tartozó támogatást a kedvezményezett határidőben nem fizeti vissza, úgy azonnali beszedési megbízás útján a szervezet bankszámláját vezető pénzintézetnél követelését a támogató érvényesítheti. (4) A támogatások folyósítására egy összegben vagy a Kollégiumok által meghatározott részletekben kerül sor, utólagos elszámolási kötelezettség mellett. A támogatások ütemezéséről a Kollégiumok a támogatási cél és az Alapprogram feltöltésére vonatkozó szabályok figyelembe vételével döntenek. (5) A Tv. 11. § (1) bekezdése szerinti visszatérítendő támogatás kamatmentes. (6) A kedvezményezettek a támogatás felhasználásáról az Alapprogrammal kötött szerződés és a gazdálkodásukra vonatkozó előírások szerint kötelesek számot adni. Az elszámolási határidőt úgy kell megállapítani, hogy az elszámolásra a tárgyévet követő év június 30-ig sor kerüljön. (7) A támogatott civil szervezet a szerződés teljesítéséről szakmai beszámolót és pénzügyi elszámolást köteles a szerződésben megjelölt határidőben és módon benyújtani. A szerződés teljesítését a Tanács által meghatározott szempontok alapján, a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekre figyelemmel az Alapprogram kezelő szerve ellenőrzi. 10. § A minisztert az Alapprogrammal kapcsolatos feladatainak ellátásában az Alapprogram Titkársága segíti. 11. § Az Alapprogram kezelő szervét nyílt közbeszerzési eljárás útján kell kiválasztani. 12. § (1) Az Alapprogram kezelő szervének tevékenységét, feladatait - a Tv. és e rendelet keretei között - a kezelő szervvel kötött szerződésben a miniszter határozza meg. (2) Az Alapprogram kezelő szervének feladata: a) az Alapprogram éves költségvetési tervének és költségvetési beszámolójának elkészítése; b) a pénzeszközök felhasználására, a pályázatok meghirdetésére vonatkozó döntések előkészítése; c) a pályázati felhívások közzétételével és a pályázati adatlapok érintetteknek történő eljuttatásával kapcsolatos feladatok ellátása; d) a pályázatok fogadása, a támogatási igények nyilvántartásba vétele, valamint döntéshozatalra történő előkészítése; e) szerződéskötés a kedvezményezettekkel; f) a támogatások kedvezményezettek részére történő átutalása; g) a támogatások felhasználása jogszerűségének és szakszerűségének ellenőrzése, a Tanács által meghatározott szempontok alapján, a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekre figyelemmel; h) az Alapprogram működésével összefüggő pénzügyi és számviteli feladatok ellátása; i) az Alapprogram ellenőrzését végző szervezetek ellenőrzési tevékenységének elősegítése; j) a pályázó szervezetek pályázataival kapcsolatos információk gyűjtése és információszolgáltatás a Tanács és a Kollégiumok számára a hatályos adatvédelmi jogszabályok figyelembe vételével; k) nyilvántartás vezetése az Alapprogram pályázataiból kizárt szervezetekről; l) a Tanács és a Kollégiumok tevékenységével, működésével kapcsolatos szervezési, ügyviteli, adminisztrációs és technikai feladatok ellátása; m) az (1) bekezdés szerinti szerződésben meghatározott egyéb feladatok. (3) Az Alapprogram működésével és kezelésével kapcsolatos összes költség - egy naptári évben - nem haladhatja meg a Tv. 2. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározott forrás 10 %-át. 13. § (1) Az Alapprogram tevékenységének, működésének és pénzfelhasználásának ellenőrzésére a külön jogszabályban ellenőrzésre feljogosított szervezetek a tevékenységükre irányadó jogszabályok keretei között jogosultak. (2) A Kollégiumok és az Alapprogram kezelő szerve minden év március 31. napjáig beszámolnak a Tanácsnak az előző évi tevékenységükről és az Alapprogram működését meghatározó szabályok érvényesüléséről. (3) A (2) bekezdés alapján a Kollégiumok és az Alapprogram kezelő szerve által a Tanácsnak készített beszámolót, valamint a Tv. 9. § (4) bekezdése alapján a Tanács elnöke által a miniszternek nyújtott tájékoztatást nyilvánosságra kell hozni a Tv. 9. § (2) bekezdésben írt módon. 14. § Ez a rendelet a kihirdetésének napján lép hatályba. Melléklet a /2003. Korm. rendelethez NYILATKOZAT A Nemzeti Civil Alapprogramról szóló 2003. évi L. törvény (a továbbiakban: NCA) szerinti civil jelöltállítási rendszerben történő részvételhez I. A civil szervezet bírósági nyilvántartás szerinti adatai 1./ a civil szervezet neve: 2./ a civil szervezet székhelye: 3./ a civil szervezet képviselőjének neve: 4./ a civil szervezet képviselőjének lakcíme: 5./ a civil szervezet képviselőjének telefonszáma: / 6./ a civil szervezet képviselőjének fax száma: / 7./ a civil szervezet képviselőjének e-mail címe: 8./ a civil szervezet nyilvántartásba vételét elrendelő bíróság megnevezése:
9./ a végzés száma: 10./ a végzés jogerőre emelkedésének időpontja: II. A civil jelöltállítási rendszerben a szervezetet képviselő elektor adatai 1./ az elektor neve: 2./ az elektor lakcíme: 3./ az elektor telefonszáma: / 4./ az elektor fax száma: / 5./ az elektor e-mail címe: III. A civil szervezet működésének hatóköre: 1./ Regionális (a létesítő okirata szerinti tevékenységét legalább egy megyére kiterjedő hatókörrel végzi). A működésével érintett régió (az Országos Területfejlesztési Koncepcióról szóló 35/1998. (III.20.) OGY határozat 5.2. pontjában meghatározott tervezési-statisztikai (nagy) régiók közül):
2./ Országos (a létesítő okirata szerinti tevékenységét legalább hét megyére kiterjedő hatókörrel végzi). A működésével érintett szakmai terület (a NCA 12. § (1) bekezdésében megjelölt szakmai területek közül): egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, gyógyító, egészségügyi rehabilitációs tevékenység, szociális tevékenység, családsegítés, időskorúak gondozása, rehabilitációs foglalkoztatás, hátrányos helyzetű rétegek segítése; kulturális tevékenység, nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés, magyarországi nemzeti és etnikai kisebbségekkel, valamint a határon túli magyarsággal kapcsolatos tevékenység; természetvédelem, állatvédelem, környezetvédelem, műemlékvédelem; gyermek- és ifjúsági érdekképviselet, gyermek- és ifjúságvédelem, sport, szabadidő; közrend és közlekedésbiztonság védelme, önkéntes tűzoltás, mentés, katasztrófaelhárítás, emberi és állampolgári jogok védelme, fogyasztóvédelem, euroatlanti integráció elősegítése, nonprofit szervezeteknek nyújtott szolgáltatások, egyéb nonprofit tevékenységek. IV. A III. pontban tett nyilatkozatnak megfelelő működési hatókör bemutatása: 1./ Az előző naptári év azon programjainak, eseményeinek, szolgáltatásainak adatokkal alátámasztott rövid bemutatása, amelyek a fentiekben megjelölt tevékenységi hatókört igazolják: 2.1./ Társadalmi szervezet esetében4 a taglétszám és annak területi szervezeti egységenként történő bontása (tárgyév január 1-jei állapot szerint): 2.2./ Társadalmi szervezetek szövetsége esetében4 a tagszervezetek száma és a tagszervezetek területi (megyei, regionális) megoszlása, illetve azok taglétszámai (tárgyév január 1-jei állapot szerint): 2.3./ Alapítvány esetében4 a nyújtott szolgáltatások igénybe vevőinek száma, valamint ezeknek területi szervezeti egységenként vagy területi programonként, szolgáltatásonként történő megoszlása (az előző naptári évre vonatkozóan): IV. Záradékok 1./ Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti nyilatkozatban írt adatok a valóságnak megfelelnek. 2./ A civil szervezet képviselőjeként hozzájárulok ahhoz, hogy e nyilatkozatot a Nemzeti Civil Alapprogram internetes honlapján nyilvánosságra hozzák, s az abban foglalt adatokat az Alapprogram testületei civil delegáltjainak megválasztására szervezendő elektori gyűlések szervezése céljából a választásokat előkészítő szervezet kezelje5. 2003. ................................... ............................ civil szervezet képviselője Előttünk, mint tanúk előtt: 1./ ................név 2./ ................név ................lakcím ................lakcím ................aláírás ................aláírás TÁJÉKOZTATÓ A Nemzeti Civil Alapprogram civil jelöltállítási rendszerébe történő bejelentkezéshez a fenti nyilatkozat írógéppel, vagy számítógéppel kitöltött, aláírt és két tanú által hitelesített egy példányát kell beküldeni a miniszter ezirányú felhívásában megjelölt határidőn belül, az ott megjelölt címre. A határidő utolsó napján postára adott nyilatkozatot határidőben megküldöttnek kell tekintetni. A határidőn túl benyújtott, vagy téves címzés miatt határidőn túl megérkező nyilatkozatok nem fogadhatóak el. A nyilatkozathoz csatolni kell: 1./ A civil szervezet hatályos létesítő okiratának az egyszerű másolatát, a szervezet képviselőjének arra irányuló nyilatkozatával (rávezetett záradékával) együtt, hogy a másolati irat az eredetivel mindenben megegyezik; 2./ A civil szervezet bírósági nyilvántartásba vételéről szóló jogerős bírósági végzésnek az egyszerű másolatát, a szervezet képviselőjének arra irányuló nyilatkozatával (rávezetett záradékával) együtt, hogy a másolati irat az eredetivel mindenben megegyezik; 3./ A civil szervezet székhelye szerinti megyei (fővárosi) bíróság által a szervezet hatályos adatairól kiállított 30 napnál nem régebbi kivonatot. A hiányosan, ellentmondásosan kitöltött, avagy mellékletek nélkül megküldött nyilatkozat érvényes bejelentkezésként nem fogadható el. Projektindító:jogalkotas.hu
Törvény az elektronikus információszabadságról
Az Önkéntes törvény
GSZTcivil
A Levegő Munkacsoport az "autópálya" törvényről
Közigazgatási Szolgáltatások Korszerűsítési Program
Gyakori Kérdések a Nemzeti Civil Alap (NCA) kapcsán
A jogalkotásról szóló törvény tervezete
Törvény a jogi segítségnyújtásról
Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló törvény tervezete
2003. évi L. törvény a Nemzeti Civil Alapprogramról
Végrehajtási rendelet a Nemzeti Civil Alapról szóló 2003/L. tv-hez
Javaslat az NVA Vhr. módosítására
Az önfoglalkoztatásról szóló törvény koncepciója
|